fredag 27 maj 2011

eget tryck.

Morsning korsning!
Här är bilderna på skissen som jag lovade att lägga upp på bloggen. 
Det här är lite bilder och funderingar som jag gjort i projektet där vi ska göra ett eget tryck.  
Tanken är så här att jag har valt en organisation som kallas för BRIS och det står för barnens rätt i samhället. BRIS är ett ställe som du kan ringa om du har blivit utsatt för övergrepp eller slagen av någon, du kan ringa dit som lyssnar på dig när du inte har någon annan att vända dig till. 
Därför tänkte jag att jag skulle rita en ledsen liten flicka som har varit med om något liknande som övergrepp eller slagen av kanske sina föräldrar.
Den här flickan ska ringa till BRIS och berätta allt som hänt men är så rädd att hon slänger luren i marken och inte säger något mer. Hon är helt ensam,utan någon, den enda hon har är sin nalle som sitter bredvid henne. Jag ville att detta skulle uppmärksammas att även den som är rädd vill göra sin röst hörd.






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar