måndag 28 mars 2011

Dikt&bilder

Hej, idag tänkte jag att jag skulle lägga upp lite saker som vi jobbar på just nu i bilden.
Vi är ute och praoar nu sista veckan och då ska vi ta bilder och med hjälp av de bilderna vi ska ta, ska vi ha en syn på våran egna dikt som vi har gjort i svenskan. Just min dikt handlar om längtan och med det menar jag att det tar en  lång tid från vintern till sommaren, en lång längtan helt enkelt. Så nu ska jag visa lite bilder som jag har tagit, och bilder som jag har haft från innan, bilder som påminner mig om längtan.
Dikten som jag gjorde lyder så här:
Vinter
Vit trist
Kylande Isande Slaskande
Sövande Gäspig - Pigg Livad Värmande Glädjande Längtande
Sommar 






2 kommentarer:

  1. Snygga bilder! :) Jag längtar verkligen efter de där jordgubbarna :(

    SvaraRadera
  2. tack så mycket. ja jordgubbarna ser inte så fel ut, och glassen där brevid också,:)

    SvaraRadera